Klasse Beskrivelse

IMG_2620.jpg

Ashtanga Vinyasa Yoga

Styrke, Smidighet og Struktur

Tradisjonell yoga som følger en fast sekvens. Styrke, fokus, pust og mykhet møtes gjennom en sterk time. Du kjenner raskt progresjon med denne yogastilen og med tiden oppleves sekvensen som meditasjon i bevegelse. Ved å lære sekvensen har du alltid et verktøy i hverdagen tilgjengelig. Ashtanga yoga 60 min tar for seg halve serien, en fin start for nybegynnere. Velg drop inn med klippekort eller et kurs hvor du fordyper deg i tradisjon og livsfilosofien.

Passer for: Alle som ønsker å bli varm, sterk og skape endring i livet. 

Lærer: Elisabeth og Cecilie

Musikk: Nei

Kurs, klippekort eller drop- inn

20200103_144218.jpg

Vinyasa Yoga

Flyt, Pust og Variasjon

Vinyasa betyr pust i bevegelse, og gjennom disse klassene får du bevege deg til rytmen av din pust. Timen har en jevn flyt med sterke, og myke elementer og varierer fra hver gang med ulike tema. Det er en fordel å ha litt kjennskap til yogaøvelser for å kunne følge flyten. Det blir gitt mindre verbale justeringer under de flytende timene. Det gis modifiserte øvelser til deg som har behov, men du bør kunne stå på knærne (uten smerter) for å kunne følge timen.

Passer for: Fra litt øvet, du som liker variasjon, litt lek og vekst. Du må kunne stå på knær uten problemer.

Lærer: Elisabeth
Musikk: Ja

Drop- inn og Klippekort

20181005_192849.jpg

Yin Yoga

Hvile og Dyp Stretching

Hvilende øvelser med fokus på avspenning for å myke opp i spenninger. Yin yoga er basert på Kinesisk medisin, hvor vi jobber med energilinjer i kroppen som sitter i bindevevet, der hvor mye av spenninger og sykdom sitter. Pusten er nøkkelen til avspenning og du guides gjennom pusteøvelser, meditasjon og avspenning. Vi hviler lenge i hver stilling, og gir kroppen tid til å gi slipp. Det brukes puter og pledd under timen. Ta med et rent putetrekk og ditt eget pledd. (covid-19 hensyn <3 )

Passer for: Nybegynner-øvet. Du som har behov for å redusere stress og spenninger og øve tilstedeværelse og kontakt med pusten.

Yogalærer: Elisabeth

Musikk: Ja

Klippekort og Drop-inn

IMG_1415.jpg

Indre Ro

Meditasjon, Pust og Yoga Nidra

Indre Ro er en klasse som byr på ulike elementer hver uke. Du lærer verktøy fra meditasjon (dhyana), pusteteknikk (pranayama) og våken hvile ( yoga nidra). Vi trenger alle å øve indre ro frem som en styrke, og denne klassen gir deg rom for dette. 

Passer for: Alle

Lærer: Elisabeth
Musikk: Noen ganger

Klippekort og Drop-inn

60007886_2392794990939294_499747529680748544_n.jpg

Chandra Yin

Måne Myke Bevegelser 

Denne herlige timen kombinerer Vinyasa og Yin yoga, til en harmonisk time. Gjennom organiske bevegelser til din egen pusterytme får du en mykere kropp, sirkulasjon til muskler, mer tilstedeværelse og kontakt med øyeblikket. Klassene varierer med ulike tema, fra liggende bevegelser, øvelser fra knestående, og sittende sekvenser. Til slutt lander vi i avspenning og dype tøyninger. 

Passer for: Alle

Lærer: Elisabeth

Musikk: Ja

Klippekort eller Drop-inn

pilates

Pilates

Styrke og Balanse.

Passer for: Alle

Styrke og stabilisering av kjernen. I pilates trenes styrke og bevegelighet med fokus på balanse, teknikk og struktur. Pilates består av presise bevegelser for bestemte kroppsdeler med mye fokus på kjernen. 

Passer for: Alle

Lærer: Lourdes

Musikk: Ja

Klippekort via Mynte Yoga eller Kurs med Lourdes.

.